HPCL, yarı yılda rekor konsolide satış geliri ve güçlü 2. çeyrek sonuçları açıkladı
HPCL, 23 Mali Yılının 3. çeyreğinde ₹ 102.618 crore ve 23 Mali Yılının ilk yarısında ₹ 2.21.662 crore gelir bildirdi. 2023’ün ilk yarısında ₹12.592 crore’lik rekor yarı yıllık konsolide PAT elde edildi; bu, 2022’nin ilk yarısındaki ₹11.033 crore’lik (100 crore INR = yaklaşık 12 milyon ABD doları) bağımsız net zarardan değerli bir geri dönüş oldu.
Şirket, Visakhapatnam ve Mumbai Rafinerilerinin sırasıyla 3,23 MMT ve 2,52 MMT işlediği 2023 yılının 3. çeyreğinde rekor 5,75 MMT ham petrol işleyerek 2022’nin 3. çeyreğine kıyasla %28 oranında ham petrol üretimi artışı kaydetti. işlenmiş ham petrol.
HPCL, Havacılık segmentindeki ayak izini 2023’ün ilk yarısında %27,4’lük bir büyümeyle genişletti ve 2022’nin ilk yarısına göre %11,9 artışla 2023’ün ilk yarısında 12,62 MMT boru hattı üretimi elde etti.
Şirketin toplam satış hacmi 2023 yılının 3. çeyreğinde 10,74 MMT olarak gerçekleşirken, toplam satış hacminde %3,4’lük bir artış yaşandı. Aynı dönemde yurt içi satış hacmi 10,08 MMT, LPG satışları ise 2023 yılının ilk yarısında 4,4 MMT olarak gerçekleşti. 04 MMT ile kayıt yapın.
HPCL, %12’lik bir harmanlama oranına ulaşarak Hindistan’daki en büyük etanol satıcısı olarak faaliyet göstermektedir. Vizag’da tamamen dönüştürülebilir bir hidrokraker ünitesini ve Uttar Pradesh’te bir Sıkıştırılmış Biyogaz (CBG) tesisini devreye aldı ve CBG perakendeciliği tamamlanmak üzere. Şirket 22.000 perakende satış noktası işletmekte ve 9,3 crore LPG müşterisine hizmet vermektedir.
Vizag rafinerisinin üretimi 3. çeyrekte 13-13,5 milyon tona çıkarması planlanırken, 730 milyar₹ tutarındaki toplam maliyetin 370 milyar₹’sini harcayarak %72’sini tamamlayan Rajasthan rafinerisinin 24 CY’de faaliyete geçmesi planlanıyor. işletmeye alma sonrası 20 ABD Doları/varil GRM beklentisi. .
Rafinaj ve brüt pazarlama marjlarına ilişkin gelecek projeksiyonları, 25-26E Mali Yılı için sırasıyla 6 ABD Doları/varil ve ₹4,5 litre olarak tahmin edilmektedir. HPCL, Ulaştırma Yakıtları’ndaki pazar payını korudu ve PSU sektöründeki büyümeye karşın iç pazarda 51 baz puanlık pazar payı artışı elde etti.
HPCL, BPCL ve Indian Oil’in hisseleri, HPCL’nin 82,2 milyar₹ FAVÖK ve ₹51,2 milyar PAT’lik güçlü 2. çeyrek sonuçlarının ardından sırasıyla %6, %3 ve %5’in üzerinde artış gösterdi. Şirketin rafinaj ve brüt pazarlama marjları sırasıyla 13,3 ABD Doları/varil ve ₹ 5,9/l ile iddiaları aştı.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.