Haber

İçişleri Bakanlığı depremzedelere yapılan yardımlarla ilgili soru ve cevapları paylaştı.

İçişleri Bakanlığı, afetzedelere yapılacak yardımlarla ilgili sıkça sorulan soru ve yanıtlarını yayımladı.

Bakanlığın sosyal medya hesabından Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremlerin ardından afetzedelere yapılacak yardıma ilişkin soru ve cevaplar paylaşıldı.

İşte sık sorulan 7 soru ve yanıtları:

1- Afetzedelere nakdi yardım yapılacak mı?

Evlerinin yıkıldığı/hemen yıkıldığı/ağır, orta ve hafif hasarlı olduğu tespit edilen afetzedelere acil ihtiyaçları için hane başına 10 bin lira nakit ödeme yapılıyor. Rastgele başvuru gerektirmeyen ödemeler Ziraat Bankası şubelerinden yapılmaktadır.

Ödemesi bankaya yatırılan vatandaşlarımıza SMS gönderilmekte ve e-Devlet Hane Başına Destek Ödemesi Sonucu Sorgulama sayfasından ödeme durumu öğrenilebilmektedir.

2- Hasarlı evler için taşınma yardımı yapılacak mı?

Evleri yıkılmış/hemen yıkılmış/ağır veya orta hasarlı olduğu tespit edilen afetzedelere 15 bin lira verilecek. Başvurular e-Devlet “afet barınma desteği” sayfası üzerinden yapılıyor.

3- Hasarlı evler için kira yardımı yapılacak mı?

Konutu yıkılan/acil yıkılan, ağır veya orta hasarlı olduğu tespit edilen konut sahiplerine aylık 5 bin lira, kiracılara ise ayda 2 bin lira konut yardımı yapılacak. 12 ay süreyle yapılacak yardıma başvurular e-Devlet “afet barınağı desteği” sayfası üzerinden yapılıyor.

Not: Evleri hasarlı olan ve konteyner talep eden vatandaşlarımız taşınma yardımı alabilecek ancak kira yardımından yararlanamayacaklardır.

4- Depremde hayatını kaybedenlerin yakınlarına nakdi yardım yapılacak mı?

Depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımızın aile yakınlarına 100 bin lira nakdi yardım yapılacak. Vatandaşlarımızın başvuruları il valilikleri tarafından alınacaktır.

5- İkametgah adresim başka bir yerdeyse ek ödeme alabilir miyim?

Hasarlı evde kimlik paylaşım sistemi veya ikamet doğrulaması ile tespit edilen hayatta kalanlara barınma takviyesi yapılır.

6- Barınak güçlendirme yardımının tamamı mağdurlara hızlı bir şekilde veriliyor mu?

İkamet adreslerinin bulunduğu ilin valiliği tarafından yapılacak incelemelerin ardından sırasıyla taşınma ve kiralama yardımı yapılacak.

7- Birden fazla konutun her biri için barınak ödemesi yapılabilir mi?

Barınma temeli sadece mağdurun fiilen ikamet ettiği ve hasarlı olduğu tespit edilen ev için sağlanır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

evden eve nakliyat firmaları
Başa dön tuşu